Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

PROČ LIDÉ DÁVAJÍ PŘEDNOST (NE)ZNAČKOVÉMU ZBOŽÍ?

Ačkoli většina Čechů chápe (70 %), že ochranná známka u výrobků je zárukou kvality a vysoké jakosti, při nákupu si vybírají v téměř 94 % především podle ceny a raději tedy volí napodobeninu, imitaci, případně padělek. Vyplývá to z průzkumu pro advokátní kancelář Taylor Wessing.

Podle některých respondentů průzkumu dokonce mnohdy neznačkový výrobek dalece překoná výrobek značkový. Značka tedy dle odpovědí ještě pro mnohé není zárukou vysoké kvality a trvanlivosti. Dalším důvodem, proč lidé kupují neznačkové zboží, je jejich finanční situace, která jim nedovoluje koupit si originál. Většině dotázaných nevadí napodobeniny, padělky naopak spíše ano.

Respondenti, kteří originály naopak nakupují, spoléhají na to, že značkové zboží bude kvalitněji provedené a s příslušným servisem. Pro jiné je důvodem příslušnost k elitě.

Zdroj: mesec.cz