Téma: Reklamace
Jak používat Chat:
- Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
(tím se zobrazí i další možnosti) - Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
- Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
(Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, zaškrtněte prosím pole pro upozornění v „Nastavení upozorňování“) - Opište bezpečnostní kód a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“
Chat proběhl v úterý 20.3.2018 od 13:00 do 14:00 hodin a je uzavřen. Nevkládejte již žádné další dotazy!
Dobré odpoledne, prostřednictvím e-shopu Alza jsem zakoupil počítač, vybral jsem komponenty z jejich standartní nabídky včetně montáže PC zdarma. Počítač přišel nefunkční, přestože bylo slíbeno že bude řádně otestovaný. Nebylo to to co jsem očekával tak jsem se rozhodl od kupní smlouvy odstoupit v zákoně lhůtě podle ustanovení § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. Nastudoval jsem si to předtím řádně na internetu a v obchodních podmínkách Alzy je to taky. Ale Alza mi ale tvrdí, že není možné od smlouvy odstoupit, protože se jedná o zboží vytvořené na… Číst dále »
Dobré odpoledne, podle toho jak popisujete svou kupní smlouvu, sdílíme Váš názor, že v případě, že si spotřebitel pouze vybere z běžně nabízených komponentů, a následně využije služby montáže, pak se nejedná o výjimku stanovenou občanským zákoníkem. Vycházíme mimo jiné z pokynů Generálního ředitelství pro spravedlnost při Evropské komisi z roku 2014 k výkladu Směrnice o právech spotřebitelů, jejíž implementace se právě promítla do našeho občanského zákoníku, mj. právem na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku ve lhůtě 14 dnů. V pokynech se mj. jako uznatelná výjimka zmiňuje, např. konkrétní součástka do počítače, která musí být pořízena zvlášť pro tuto… Číst dále »
Zdravím, koupil jsem si na kamarádovo IČO notebook. Po půl roce odešel, tak jsem ho dali do reklamace. Mají ho už měsíc a půl a pořád se na něco vymlouvají. chybí součástka atd. 30 dnů je pryč, tvrdí, že pro ně 30 dnů neplatí a že to můžou opravovat i 2 měsíce.
Dobrý den, reklamace včetně případné opravy musí být vyřízena bez zbytečného odkladu maximálně do 30 dnů, jinak má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. S prodávajícím se spotřebitel může domluvit i na lhůtě delší. Podtrhuji však slovo spotřebitel. Závazná lhůta pro vyřízení reklamace je totiž stanovena v Zákoně o ochraně spotřebitele a jak již jeho název napovídá chrání slabší stranu smluvního vztahu ve vztahu podnikatel – nepodnikatel. Stát do vztahů mezi dvěma podnikateli zasahuje minimálně a zpravidla má přednost to, co si tyto dvě strany vzájemně ujednaly. Proto doporučuji nastudovat pečlivě obchodní podmínky pokud jsou součástí smlouvy, zda je zde uvedena… Číst dále »
Koupila jsem v prosinci 2017 pře e-shop mobilní telefon, který byl o začátku stále vadný. Mobil jsem poslala několikrát na reklamaci, ale firma mi vždy obratem mobil vrátila a napsala, že neví o jakou reklamaci se jedná, že mobil je v pořádku. Nechala jsem si udělat znalecký posudek, ze kterého je patrné, že se jedná o padělek, mobil je složený ze starých dílů, má jen nový kryt. Firma už se mnou nekomunikuje.
Dobrý den, pokud Vám prodávající prodá jako nový telefon, který nový není, pak se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy. Předání použitého telefonu je vadou, která tam je v okamžiku převzetí. Důkazní břemeno o tom, zda Vám byla předána věc, která je v souladu se smlouvou je na prodávajícím (v 1. šesti měsících), tzn. že on v případném sporu bude povinen dokázat, že se jednalo o telefon nový. Taková vada Vás opravňuje odstoupit od smlouvy, v odstoupení je potřeba důvod na němž své právo na odstoupení stavíte uvézt. Pokud bude spor pokračovat a s prodávajícím se nedomluvíte, můžete využít mimosoudního… Číst dále »
Dobrý den,
Prodávající doručil mé matce důchodkyni umývadlo. K předání zásilky nedošlo v bytě, ale pouze v přízemí u hlavních vchodových dveří. Umývadlo bylo po stranách velmi pevně zabalené kartonem, dobře bylo vidět pouze dno. Přesto chtěl řidič po matce podepsat potvrzení o převzetí úplné a neporušené zásilky (bez výhrad). Ta předání podepsala. Doma zjistila, že má umývadlo ulomený roh a je na třech místech prasklé. Prodávající reklamaci odmítl s tím, že matka neměla převzetí zásilky podepsat. Jak má matka nyní postupovat?
Dobrý den, dle vašich informací byla v okamžiku převzetí na zásilce vada. Taková vada Vás opravňuje k reklamaci, což, jak píšete, matka učinila. Ovšem nepíšete, zda tak učinila písemně a prodávající ji reklamaci písemně s odůvodněním zamítl. Pokud matka reklamaci neučinila písemně, je nutné tak učinit. Důkazní břemeno o tom, zda byla předána věc, která je v souladu se smlouvou leží na prodávajícím (v prvních šesti měsících, což je Váš případ), tzn. že on by v případném sporu byl povinen dokázat, že se nejednalo o předání rozbitého umývadla. V případě písemného zamítnutí reklamace, je možné využít mimosoudního systému řešení sporů,… Číst dále »
Objednal jsem si z jednoho nejmenovaného českého eshopu co prodává věci z Číny planžety do holicího strojku (měla to být značka), vzhledem k tomu že to bylo odkud to bylo tak jsem nečekal zázrak ale tohle fakt ne. Jsou úplně tupé. Po dlouhém dohadování a zaslání zboží na adresu shopu mi vrátili peníze. Ale nevrátili mi peníze za poštovné, co jsem jim zaplatil. Jedná se o 99 Kč. Ale jde mi o princip. Je nějaký § podle kterého bych to měl dostat zpět.
Zdenek
Dobrý den, na základě § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, můžete požádat o uhrazení účelně vynaložených nákladů vynaložených na uplatnění reklamace. Takovými to náklady budou i náklady na poštovné zaplacené za zaslání vadného zboží zpět prodejci.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zd a mám pravdu já nebo vedoucí prodejny. Koupila jsem synovi botičky, bohužel jsem ho neměla sebou, což byla asi chyba ale byla to výhodná koupě, tak jsem je vzala s tím, že je vyzkoušíme doma a když tak do 14 dnů vrátíme, jak je to běžné. Neseděly, tak jsem se vydala do prodejny a tam mě vedoucí řekla že mi peníze nevrátí ať si vyberu jiné zboží, ale nic se mi tam zrovna nelíbí. Boty jsou nenošené tak si myslím že by mi měla vrátit peníze. Nechtěla jsem se tam hádat bylo tam… Číst dále »
Dobrý den, Pokud jste boty zakoupila v „kamenné prodejně“ pak zákonnou lhůtu 14 dnů na vrácení zboží bez udání důvodu využít bohužel nemůžete. Tato lhůta je v občanském zákoníku stanovena výhradně pro určité typy smluv, resp. určité způsoby uzavření smluv. Jde např. o smlouvy uzavřené na dálku (přes telefon, v internetovém eshopu, objednávkou z katalogu…, nebo pro smlouvy uzavřené na místech, které nejsou obvyklými místy k danému podnikání, tedy např. na ulici, nebo při podomním prodeji, na předváděcí akci v restauraci…). Jsou to případy, kdy spotřebitel např. nemá možnost věci vidět, vyzkoušet, nebo může být vystaven momentu překvapení nebo jinému… Číst dále »