Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

NA ŘEMESLNÍKA NĚKDY ČEŠI NECHTĚJÍ ČEKAT DÉLE NEŽ PÁR DNŮ. HODNĚ OPRAV TAK DĚLAJÍ SAMI

Více jak polovina Čechů zastane většinu řemeslných prací sama. Vyplynulo to z průzkumu Raiffeisen stavební spořitelny, který realizovala agentura NMS Market Research. V případě objednání řemeslníka pak lidé velmi zohledňují kvalitu a na toho dobrého jsou ochotni čekat i měsíc.

Z průzkumu vyplynulo, že se třetina dotázaných nejprve snaží opravy a vylepšení zvládnoutsvépomocí. Až teprve, když zjistí, že na danou úpravu sami nestačí, zavolají řemeslníka. Pouze 12 % respondentů volá řemeslníka vždy a ani se o opravy sami nepokouší.

Dalších 57 % Čechů se do zvelebování v domácnosti pouští na vlastní pěst. U složitějších prací, jako jsou například větší rekonstrukce, se však bez řemeslníků neobejdeme. A v těchto případech jsme také ochotni na dobrého řemeslník počkat, v některých případech i déle než jeden měsíc, říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

U rekonstrukce bytu či domu by si dvě třetiny dotázaných na kvalitního řemeslníka počkali měsíc a déle. Naopak v případě pokládání podlahy by stejně dlouhou dobu čekala jen třetina Čechů. U drobných úprav v domácnosti jsme pak trpěliví ještě méně. Vymalováno by dotázaní chtěli mít do týdne a čekat na malíře měsíc by byli ochotni jen 3 % respondentů.

Vůbec nejméně trpělivé jsme u opravy pračky nebo výměny zámku. Tady by Češi chtěli řemeslníka nejčastěji do druhého dne. V případě pračky pak do 7 dnů.

Zdroj: mesec.cz