Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

KODEX OSVĚDČENÝCH POSTUPŮ PROTI ONLINE DEZINFORMACÍM

Kodex osvědčených postupů Evropské unie je nástrojem, jak čelit problémům týkajících se dezinformací. Signatáři jsou důležité společnosti jako Google, Facebook a Twitter. Dezinformace znamená komplex zavádějících a zjevně nepravdivých informací, které ohrožují evropské občany a ovlivňují jejich volby a myšlenky.

Evropská komise nedávno obdržela zprávu, v níž uvedla, jaké kroky podnikly signatáři, aby se postavili proti fenoménu dezinformací v jeho složitosti. Zvláštní pozornost je věnována zejména kontrastu klamavé reklamy s cílem omezit praktiky clickbait (s clickbaitem máme na mysli „návnada na kliknutí“ na webový obsah, jehož hlavní funkcí je přilákat co nejvíce uživatelů ke generování příjmové online reklamy pro financování dezinformací).

Spolupráce signatářů by však měla uživatelům umožnit identifikovat hrozby předem a vyhnout se chycení do pastí šířených na webu. To má zlepšit dostupnost spolehlivého obsahu, u kterého hrozí, že nebude dostatečně viditelný.

Zdroj: https://www.cittadinanzattiva.it/notizie/consumatori/12435-un-codice-di-buone-pratiche-contro-la-disinformazione-online.html

Překlad: SOS MaS, z.s.