Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Poskytovatele služby přístupu k  internetu nyní změníte snáze než dříve, a  neměla by hrozit situace, že budete delší dobu bez funkční služby. Podle novely zákona o  elektronických komunikacích musí poskytovatel služby přístupu k  internetu zajistit každému účastníku, který o  to požádá, možnost změny poskytovatele tak, aby byla zajištěna kontinuita služeb, pokud je to technicky možné. Vyhláškou o  podmínkách přenositelnosti čísel a  změny poskytovatele služby přístupu k internetu, která vešla v účinnost 1. dubna 2022, nyní Úřad stanovuje technické a organizační podmínky pro realizaci takové změny.

4 kroky ke změně poskytovatele služeb internetu:

  1. Vybrat si nového poskytovatele, jehož nabídka mi bude lépe vyhovovat (viz např. Srovnávací nástroj cen a kvality)
  2. Oslovit nového (přejímajícího) poskytovatele a oznámit mu, že mám zájem o změnu poskytovatele služby přístupu k internetu a kterou službu jsem si u něj vybral/a
  3. Předat novému poskytovateli všechny potřebné informace včetně ověřovacího kódu (ten je zpravidla od poskytovatele k dispozici např. ve smlouvě či vyúčtování)
  4. Poskytnout součinnost při ostatních krocích, které zařídí přejímající poskytovatel

Smyslem nové legislativní úpravy je zjednodušit proces změny tak, aby většinu kroků vyřídil přejímající poskytovatel, se kterým chce zákazník uzavřít smlouvu. Přejímající poskytovatel změnu vede a  opouštěný je povinen s ním spolupracovat. Přejímající poskytovatel předává opouštěnému informace, specifikované ve vyhlášce. Lhůta pro realizaci všech úkonů nezbytných pro změnu poskytovatele je 4 pracovní dny, nedohodnou-li se přejímající poskytovatel a účastník na jiné lhůtě. Přerušení poskytování služby během změny poskytovatele služby přístupu k internetu nesmí přesáhnout 1 pracovní den. Déle by tedy zákazník bez funkčního internetu být neměl. Pokud snad poskytovatel nedodrží vyhláškou stanovené lhůty, náleží spotřebiteli nově právo na paušální náhradu.

Zdroj: Český telekomunikační úřad, Monitorovací zpráva 4/2022, dostupné on-line: https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/ctu/monitorovaci-zprava-c.4/2022/obrazky/mz-2022-4.pdf