Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Chat 25.4.2022

Téma:
Dovolená – na co si dát pozor při výběru

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, klikněte na ikonu zvonku vedle tlačítka „Odeslat komentář“)
  • Teď už jen zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v pondělí 25.4.2022 od 10:00 do 11:00 a je již uzavřen. Nevkládejte žádné další dotazy, nezobrazí se!

Odpovědi
upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
Standa
Standa
25.4.2022 10:32

Dobrý den, jsem stále ve sporu s cestovkou ohledně platnosti voucheru, který mi vystavili už před dvěma lety. Sice mi ho stále prodlužují, ale zároveň mi mění podmínky, např. mi určují, na které destinace ho můžu použít a na které ne. Je to složitější můžu se obrátit na Vaši poradnu. Potřebuju vědět jestli mám nějaké právo se bránit. Jsem z Karviné.

SOS MaS
Admin
Reply to  Standa
25.4.2022 10:37

Dobrý den pane Stando,
určitě můžete navštívit některou z našich osobních poraden, např. v Bohumíně, Českém Těšíně nebo Ostravě. Záleží, která z nich Vám bude časově a dostupností nejlépe vyhovovat. Otevírací doby a adresy poraden naleznete na našich webových stránkách https://www.sos-msk.cz/pro-spotrebitele-nove/poradny/vyjezdni-poradny-v-moravskoslezskem-kraji/.
Prosím, abyste do poradny přinesl veškeré dokumenty a dosavadní komunikaci s CK. Můžete případně využít také poradny emailové poradna@sos-msk.cz.

Přikrylová Kamča
Přikrylová Kamča
25.4.2022 10:16

Můžu se zeptat, je někde v zákoně upravena výše stornopoplatku? Loni když jsem nechtěla kvůli covidu odjet mě cestovka vyhrožovala skoro stoprocentním stornem. Nerada bych se do pobodné situace dostala letos znovu, kdoví co bude, ale dovolené se nechci vzdát. Nejlepší je asi si koupit last minute…

SOS MaS
Admin
Reply to  Přikrylová Kamča
25.4.2022 10:25

V zákoně se stornopoplatky nazývají odstupným a náš zákon co se týče jeho výše stanoví pouze, že musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Není-li ujednáno odstupné, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na Vaši žádost Vám pořadatel výši odstupného musí odůvodnit. Obvykle je sjednáno odstupné ve smlouvě o zájezdu (všeobecných obchodních podmínkách cestovní kanceláře) jako procentní podíl z ceny zájezdu,… Číst dále »

Koukolík Jan
Koukolík Jan
25.4.2022 9:43

Koupili jsme si zájezd jako first minute, cena byla celkem výhodná, ale teď jak všechno zdražuje se bojím, že po mě cestovní kancelář dodatečně bude vyžadovat nějaké příplatky např. v souvislosti se vzrůstající cenou paliv. Nebo mám právo odjet za tu cenu, za kterou jsem zájezd kopil a CK to nesmí navyšovat?? Jak se případně bránit?

SOS MaS
Admin
Reply to  Koukolík Jan
25.4.2022 10:21

Bohužel cenu zájezdu pořadatel zvýšit může, ale musí splnit několik podmínek. Důvodem musí být některá z těchto skutečností: zvýší-li se cena za dopravu vyplývající ze zvýšení cen pohonných hmot nebo jiných zdrojů energie, nebo se zvýší daně, jakákoli dodatečná obdobná peněžitá plnění nebo úplaty z cestovních služeb poskytovaných podle smlouvy třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou, nebo se změní směnný kurs české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu. Musí Vám to oznámit nejpozději dvacátý první den před zahájením zájezdu, jinak nemá zvýšení ceny právní účinky. A navrhne-li Vám zvýšení ceny zájezdu o… Číst dále »

Dvořáková Zdena
Dvořáková Zdena
25.4.2022 9:37

Dobrý den, mám takový dotaz. Má CK právo požadovat po mě sankce za to, že chci vyměnit osobu, která se mnou má odcestovat na dovolenou? díky za odpověď Dvořáková

SOS MaS
Admin
Reply to  Dvořáková Zdena
25.4.2022 10:13

Obecně platí, že splňuje-li třetí osoba podmínky účasti na zájezdu, může jí zákazník smlouvu postoupit. Změnu v osobě zákazníka je potřeba pořadateli oznámit v textové podobě a přiložit prohlášení tzv. postupníka, že s uzavřenou smlouvou souhlasí a že splní podmínky účasti na zájezdu. Oznámení je včasné, je-li doručeno alespoň sedm dnů před zahájením zájezdu; kratší lhůtu lze ujednat, je-li smlouva uzavřena v době kratší než sedm dnů před zahájením zájezdu. Pořadatel nebo zprostředkovatel prodeje zájezdu si může účtovat skutečné náklady spojené s postoupením smlouvy; tyto náklady nesmějí být nepřiměřené a nesmějí překročit náklady skutečně vynaložené na postoupení smlouvy, a tyto… Číst dále »