VAROVÁNÍ SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. PŘED PODVODNOU FIRMOU
Tisková zpráva ze dne 18.3. 2014
V posledních několika dnech se v poradnách Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. množí stížnosti na praktiky firmy Endemos distribution s.r.o. z Prahy, která spotřebitelům, převážně seniorům, rozesílá upomínku – výzvu k úhradě dlužné částky ve výši 3 566 Kč.
Společnost v dopise uvádí, že kontrolou účetní evidence zjistila dluh na klientské kartě za stále aktivní členství a vyzývá daného spotřebitele, aby ve vlastním zájmu neprodleně kontaktoval společnost na zákaznické lince +420 900 850 555. Dále ho společnost vyzývá, aby se nevyhýbal svému závazku a upozorňuje ho, že v případě, že nebude celou věc řešit a nebude společnost kontaktovat, bude pohledávka vymáhána exekučně. Samozřejmě, že takový dopis nejednoho seniora vyděsí, i když si není vědom jakéhokoli členství.
Společnost však má být kontaktována na linku se zvýšeným tarifem. U hovoru začínajících čísly 900, 906 a 909 totiž platí, že 4. a 5. pozice určuje cenu za minutu volání v Kč včetně DPH. V tomto případě za zavolání na tuto linku spotřebitel zaplatí za minutu hovoru 85 Kč.
Na základě těchto skutečností SOS MaS, z.s. upozorňuje, že se jedná o podvodné jednání, jak vylákat ze spotřebitelů peníze. V takovýchto případech pamatuje na spotřebitele i zákon, který přímo zakazuje prodávajícím používat pro komunikaci se spotřebitelem telefonní čísla s vyšší než běžnou cenou.
Proto SOS MaS, z.s. nedoporučuje na tuto linku volat a radí postiženým ohlásit celou záležitost na Policii ČR, která se již také o případ začala zajímat.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Tel/fax. 596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz
Marcela Reichelová, předsedkyně, ,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je dobrovolnou, nezávislou, neziskovou a nepolitickou organizací sdružující členy na základě společného zájmu. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského a nově i Pardubického kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.
Sídlo :
Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz
Poradní dny :
Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 – 17 hodin, Čt: 9 – 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel. 605 801 362
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.554 706 276, 723 692 166
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíc, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Olomouc: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 608 722 582
Přerov : St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 725 103 567
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 720 436 006
Otrokovice: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 720 436 006
Valašské Meziříčí: St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 608 722 582
Křtiny: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 516 439 080
Choceň: St: 12.00 – 16.00 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 724 383 488
E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz