Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

 

ČEŠI VYBÍRAJÍ SPOTŘEBNÍ ELEKTRONIKU HLAVNĚ PODLE CENY

 Češi si vybírají spotřební elektroniku hlavně podle ceny. Význam cenové image obchodu při výběru prodejny pro nákup elektra už třetí rok za sebou roste, letos je už na prvním místě. Třetí rok za sebou roste i význam možnosti nákupu zboží prodejny přes internet. Podle letáků prodejců kupuje elektro jen necelá pětina lidí. Vyplývá to z výsledků studie Incoma Elektro 2014 společnosti Incoma GfK.

Na elektro trhu se podle studie se dále sbližují image kamenných a internetových prodejen. V očích zákazníků dohání kamenné prodejny dřívější výrazný náskok e-shopů jak v ceně, tak v šíři nabízeného sortimentu.

Při výběru konkrétního výrobku u všech sledovaných kategorií rozhoduje na prvním místě cena. V posledních třech letech ale postupně pomalu narůstá i význam technických parametrů výrobku, jeho kvality a spolehlivosti.

Na rozdíl od nákupu například rychloobrátkového zboží, nábytku nebo hobby sortimentu, hrají při výběru prodejny pro nákup elektra mnohem menší roli nabídkové letáky prodejen. Letáky elektro prodejen dostává do svých schránek 86 procent zákazníků a 75 procent si je prohlíží. Nákup podle nich ovšem uvádí jen 18 procent zákazníků.

„To je výrazně nižší číslo ve srovnání s letáky potravinářských řetězců, hobby marketů nebo nábytkářských řetězců. Na těchto trzích si letáky řetězců prohlíží také okolo 80 procent zákazníků, nákup podle nich ale uvádí až 40 procent zákazníků,“ uvedl Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK.

Zdroj: denik.cz – ČTK