Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

 

DOBA PŘENOSU ČÍSLA SE ZKRÁTÍ. ČTÚ K TOMU CHCE OPERÁTORY DONUTIT

Český telekomunikační úřad chce přinutit operátory, aby zkrátili dobu přenášení mobilních telefonních čísel. Vůči odcházejícím zákazníkům nebudou moci uplatňovat výpovědní dobu a technické údaje si mají sdělovat elektronicky. Uvedl to v pondělí předseda ČTÚ Jaromír Novák.

„Fungující přenositelnost telefonních čísel při přechodu zákazníka od jednoho operátora ke druhému je klíčem k fungujícímu telekomunikačnímu trhu,” uvedl Novák.

Maximální doba pro přenesení čísla má být od loňského roku čtyři dny. Operátoři ale v současnosti uplatňují výpovědní lhůty, které trvají 30 až 42 dnů. Chystaná novela zákona o elektronických komunikacích upravuje, že se výpovědní doby uplatňovat nesmí. Operátorům za to budou hrozit miliónové sankce. Novela začne platit v průběhu příštího roku.

ČTÚ rovněž změnil ve všeobecném oprávnění podmínky pro předávání technických dat souvisejících s přenesením telefonního čísla. V některých případech firmy posílání dat zdržovaly, posílaly je poštou a podobně. Nově musí operátor data předat stejným způsobem, jakým rozesílá vyúčtování, tedy většinou elektronicky.

V Česku je přes 14 miliónů aktivních SIM karet. Noví uživatelé přibývají na nasyceném trhu pomalu, s příchodem virtuálních operátorů ale častěji dochází z přechodu zákazníků od jednoho operátora ke druhému a s tím i k přenášení telefonního čísla. Jen v roce 2012 uživatelé přenesli téměř 360 000 čísel.

Zdroj: novinky.cz – ČTK

mb900349648