Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

ČOI NA SEVERU ČECH PROVĚŘILA AUTOČALOUNICKÉ SLUŽBY

Provozovatel autočalounictví, stejně jako každý provozovatel služeb, je povinen vystavit spotřebiteli při objednání služby písemné doklady v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Počátkem srpna 2016, na základě podnětu spotřebitele, uskutečnili inspektoři ČOI na severu Čech kontrolu podnikatele.

Inspektorát ČOI Ústecký a Liberecký obdržel podnět spotřebitele upozorňující na nekorektní jednání podnikatele, který provozuje autočalounictví. Konkrétně se dle podnětu jednalo o to, že si u podnikatele objednal na očalounění celý interiér vozu v hodnotě 100 000 korun. Na zakázku mu nebylo vystaveno písemné potvrzení o převzetí objednávky. Objednávka proběhla v dubnu 2016, zakázka není vyhotovena a podnikatel žádným způsobem nereaguje a zapírá se.

Kontrola byla zaměřena na prověření, zda podnikatel vydává písemné potvrzení o převzetí objednávky v případech, kdy služba není poskytnuta na počkání a dále, zda toto písemné potvrzení obsahuje zákonem stanovené náležitosti, tzn. označení předmětu služby, její rozsah, jakost, cenu za provedení služby a termín jejího plnění. V době kontroly bylo zjištěno, že podnikatel nevydává písemné potvrzení o převzetí objednávky v souladu se zákonem stanovenými náležitostmi (§ 15 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb.). Dále inspektoři zjistili, že v provozovně není spotřebiteli k dispozici žádný ceník poskytovaných služeb (§ 12 zákona č. 634/1992 Sb.). Za zjištěná porušení byla podnikateli uložena pokuta formou příkazu na místě.

Zdroj: ČOI

smart-car-220