ČOI: OCHRANA SPOTŘEBITELE PŘI REKLAMACI BRÝLÍ
Dioptrické brýle jsou téměř pro polovinu české populace nutností, pokud jsou ovšem dobře vyrobeny, funkční a bez závad. Multifokální brýle přináší komfort, jelikož odpadá výměna brýlí na blízko a na dálku. Na základě stížnosti spotřebitele provedla Česká obchodní inspekce Ústeckého kraje kontrolu prodejce a výrobce právě takových brýlí.
ČOI prověřovala podnět spotřebitelé, který si u prodejce nechal zhotovit výrobu multifokálních brýlí, za které zaplatil 14 096 korun. V optice mu bylo provedeno měření zraku a objednávka výroby brýlí. Ve stanoveném termínu byly brýle připravené k vyzvednutí. Následně, kdy spotřebitel brýle vyzkoušel, uplatnil reklamaci z důvodu špatné viditelnosti přes brýle. Tato reklamace byla však vyřízena bez opravy.
Kontrolním šetřením inspektorů bylo zjištěno, že prodejce při vyřizování reklamace vystavil potvrzení o přijetí reklamace bez všech zákonných náležitostí a písemného odůvodnění o zamítnutí reklamace. Dále byly zjištěny nedostatky v ocenění výrobků a produkty obsahovaly informace pouze v cizím jazyce.
Zdroj: ČOI