ČOI: VADY MOBILNÍCH TELEFONU REKLAMUJTE
Mobilní telefony jsou dobrým a užitečným společníkem, pokud bez problémů fungují. Na podnět spotřebitele inspektoři Libereckého kraje provedli kontrolu dodržování zákona o ochraně spotřebitele u prodejce mobilních telefonů.
Kupující v prodejně uplatnil reklamaci na poškozený mobilní telefon a byl mu řádně vystaven protokol o přijetí reklamace. Z důvodu posouzení vad byl přístroj zaslán do servisního střediska v Německu. Následně prodávající po posouzení vad zamítl reklamaci písemným odůvodněním, ale reklamovaný telefon spotřebitel zpět nedostal, jelikož nebyl na prodejně k dispozici. Tímto prodávající nevyřídil přijatou reklamaci ve stanovené lhůtě, a tudíž došlo k porušení zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.). Za uvedený nedostatek byla uložena sankce příkazem na místě.
Zdroj: ČOI