Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Poměrně specifickým problémem, s nímž se účastníci na ČTÚ obrací, je otázka zpoplatnění informační služby, která je poskytována na telefonní lince 1188, jejímž provozovatel je společnost Conectart a.s. Jedná se o linku, prostřednictvím které jsou nabízeny informační a asistenční služby.
Je potřeba zdůraznit, že se nejedná o poskytování služby elektronických komunikací ve smyslu zákonné definice, nýbrž jde o poskytování služeb obsahu, tedy nabízení příslušných informací, kontaktů apod.
S výše uvedeným souvisí i zpoplatnění hovoru na danou linku. To je účtováno vyšší sazbou, nežli běžné volání. Konkrétní částka je uvedena v ceníku jednotlivých poskytovatelů služeb elektronických komunikací, včetně způsobu účtování dané ceny. U společnosti Vodafone je to aktuálně 42,90 Kč, u O2 40 Kč a u T-Mobile 33,90 Kč, vše za minutu včetně DPH.
Aby se zákazníci vyhnuli neúměrně vysokému vyúčtování za tuto službu, doporučuje ČTÚ obezřetnost při jejím využívání, především zdůrazňuje, že nechá-li se zákazník přepojit operátorem dané linky na požadované telefonní číslo, je hovor na toto číslo účtován cenou volání na linku 1188, nikoli běžným tarifem zákazníka.
Jak již bylo výše uvedeno, popsaná služba není službou elektronických komunikací, případnou reklamaci vyúčtování ceny za tuto službu je tedy potřeba uplatnit přímo u provozovatele linky 1188, nikoliv u jednotlivých operátorů, kteří pouze umožňují využití této služby prostřednictvím svých sítí. Podrobnosti týkající se uplatnění reklamace lze nalézt v obchodních podmínkách linky 1188. Řešení sporů týkajících se vyúčtování cen za danou službu z tohoto důvodu není v kompetenci ČTÚ, věcně příslušnými jsou v této záležitosti obecné soudy.

Zdroj: Český telekomunikační úřad. Monitorovací zpráva 11/2023. Dostupné on-line: mz-2023-11-pecet_0.pdf (ctu.cz)