Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

DŮLEŽITÉ INFORMACE O PŘÍPADECH TÝKAJÍCÍCH SE UŽIVATELŮ ZE SPOJENÉHO KRÁLOVSTVÍ

Dne 31. ledna 2020 Spojené království vystoupilo z Evropské unie. Spotřebitelé, obchodníci i subjekty alternativního řešení sporů ze Spojeného království mohou platformu pro řešení sporů on-line používat až do konce přechodného období, které bylo dohodnuto v rámci dohody o vystoupení, tedy do 31. prosince 2020.

Po 31/12/2020

  • již spotřebitelé s bydlištěm ve Velké Británii nebudou přes platformu ODR moci podat novou stížnost. Rovněž nebudou moci v rámci platformy provádět žádné kroky týkající se jakýchkoli probíhajících případů, ať už za účelem zaslání případu subjektu pro řešení sporů, kontaktu s poradcem pro online řešení sporů ve Spojeném království, nebo o doručení výsledku.
  • Spotřebitelé s bydlištěm v EU nebo v Norsku, na Islandu nebo v Lichtenštejnsku již nebudou moci platformu ODR používat ke stížnostem na obchodníky ve Spojeném království, ani zasílat své případy britskému orgánu pro řešení sporů.
  • Obchodníci usazení ve Velké Británii již nebudou mít přístup k panelu Přehled.
  • Obchodníci usazení v EU nebo v Norsku, na Islandu nebo v Lichtenštejnsku nebudou moci přes platformu provádět žádné kroky ohledně probíhajících případů týkajících se spotřebitelů ve Spojeném království ani navrhovat orgány Spojeného království pro řešení sporů.
  • Všichni uživatelé si mohou před 31/12/2020 exportovat veškeré údaje týkající se stížností ohledně spotřebitelů nebo obchodníků z Velké Británie. Žádní uživatelé nebudou moci kontaktovat poradce ze Spojeného království. Obrátit se na ně lze do 31/12/2020.

Zdroj: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS

Překlad: Redakce SOS MaS, z.s.