INTERNETOVÉ SROVNÁVAČE SE MĚNÍ. JSOU UŽ I PRODEJNÍM KANÁLEM
Sklon hodnotit okolí a vše srovnávat má člověk od nepaměti. V tomto ohledu nabízí internet mnohé výhody i v oblasti financí. Umožňuje jednoduché porovnání různých hodnot, přitom na základě mnoha kritérií.
Člověk šetří čas, nemusí se hnout z domova a navíc často dostane požadovanou službu levněji.
Možnost srovnání ještě více zjednodušil nástup internetových srovnávačů on-line. Jsou nenahraditelnou pomůckou, která uživatelům pomáhá najít nejvýhodnější nabídku.
Mezi první patřily srovnávače cen zboží na internetových stránkách. Princip funguje ve světě od konce devadesátých let. V České republice byl prvním vyhledávačem Jyxo.cz před devíti lety.
O dva roky později vznikly další dva srovnávače, které teď patří mezi největší. Mám na mysli Zboží.cz a Heuréka.cz. Pak se už pomalu začala otevírat cesta k jejich specializaci na určitou oblast zboží a služeb.
Rostoucí popularita
Srovnávačů je celá řada a v rámci konkurenčního boje mezi sebou nabízejí uživatelům čím dál zajímavější služby. I proto se jejich popularita zvyšuje.
Podle loňského průzkumu agentury NMS Market Research využívá tuto službu více než polovina uživatelů českého internetu, zatímco v roce 2009 jich byla zhruba pětina. V posledních letech se značné popularitě těší i srovnávače finančních produktů.
Od roku 2009 využilo například služeb portálu Chytryhonza.cz více než čtvrt milionu zákazníků. Produkty si zde zájemce může přehledně srovnat v 18 kategoriích. Nejde přitom jen o cenu. Důležitou funkcí je například i zveřejňování názorů samotných zákazníků. Hodnocení je vyjádřeno číselně i slovně.
Pojištění i půjčky
Základní úlohou stále zůstává nabídnout zákazníkovi kompletní a nezávislé srovnání cen a podmínek produktů. Dnes, díky akvizici sítě finančních poradců Bonnet.cz, se však už jedná o plnohodnotný prodejní kanál, který spojuje poradenství on-line i off-line a využívá jej stále více lidí.
Nejdříve šlo v oblasti finančních srovnávačů hlavně o povinné ručení. Později přibyly různé druhy pojištění, zejména pojištění cestovní. Ještě o něco později přišla řada na úvěry, půjčky, hypotéky a stavební spoření.
A jak to bylo v minulém roce? Mezi nejvyhledávanější produkty patřily loni půjčky, o něž byl zájem zejména na konci roku. Silně sezonní bylo i cestovní pojištění, které se stalo nejvyhledávanějším finančním produktem léta.
Lidé se při výběru vhodného produktu nebo služby už dávno neradí jen s finančním poradcem. Stále významnějším zdrojem informací jsou také srovnávací portály s komplexními službami.
Lze předpokládat, že význam této odbytové cesty bude prudce růst i v dalších letech.
Zdroj: denik.cz – chytryhonza.cz