Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Začátek prázdnin patří k nejvytíženějším termínům z celého roku. Ovlivňuje jej rekordní poptávka po zájezdech, přetíženost vzdušného prostoru, vytíženost pracovníků na letišti a stejně tak vysoké teploty, sucho a riziko požárů v oblíbených letních turistických destinacích. Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK ČR) proto turistům radí, jak se i v těchto okolnostech připravit na cestu, jak předejít nepříjemným situacím a jak si užít pohodovou dovolenou.

 

Cestující by neměli zapomenout před cestou na vhodné cestovní pojištění, které kryje nejen úrazy a zdravotní komplikace v zahraničí, ale může být praktické i v případě nutnosti storna zájezdu před samotnou cestou, odpovědnosti za škodu na zdraví a majetku či právě i v případě zpoždění zavazadel či jejich ztrátě.

 

„Jestli se turisté v zahraničí octnou bez zavazadla, mohou si na místě zakoupit základní hygienické potřeby či nutné oblečení, konkrétní podmínky najdou na webu letecké společnosti i u pojišťovny, kde mají sjednané cestovní pojištění. Je potřeba si uschovat účtenky spolu s potvrzením o reklamaci a štítku od zavazadla i palubní vstupenkou. Do příručního zavazadla, které si berou cestující na palubu, by si měli zabalit léky, kosmetiku v baleních do 100 ml v uzavíratelném sáčku o objemu 1 l, nabíječku na telefon, ale u letních destinací pro jistotu také plavky a sadu náhradního oblečení,“ dodává mluvčí cestovní kanceláře Čedok Kateřina Pavlíková.

 

V případě vykládky zavazadel při zpáteční cestě mohou cestující, kteří se potýkají s delším čekáním, využít reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti a zavazadlo jim bude co nejdříve v následujících dnech doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři.

 

Vlivem vysokých teplot, sucha a silnému větru se v oblíbených turistických destinacích setkáváme také s výstrahami před požáry či samotnými lokálními ohnisky. „Doporučujeme proto všem turistům registraci do systému DROZD, respektovat pokyny bezpečnostních složek a uvádět cestovním kancelářím správné telefonní kontakty, které mají s sebou v destinaci, aby je bylo možné včas kontaktovat s dalšími informacemi a zjistit, kde se v případě mimořádných okolností nacházejí,“ upozorňuje Jan Papež, místopředseda pro vnější vztahy ACK ČR.

 

Jak si užít pohodovou dovolenou a na co nezapomenout před cestou či v destinaci najdou cestující mj. i v tzv. Desateru pro vaši dovolenou. To vydala Asociace cestovních kanceláří ČR ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí ČR.

 

 

Zdroj: Asociace cestovních kanceláří, Tisková zpráva ze dne 4.7.2024

Dostupné online: https://www.ackcr.cz/tiskove-zpravy/tz-jak-se-zachovat-v-pripade-pozaru-v-turistickych-destinaci-ci-zpozdeni-zavazadel/