Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Až u veřejného ochránce práv našla zastání řidička ze severu Čech, která se bránila proti pokutě za přestupky: údajně měla v podzemních garážích zábavního a relaxačního centra odřít jiné auto a odjet. Ombudsman zjistil, že magistrát nevyhodnotil všechny důkazy. Nadřízený krajský úřad navíc odmítl případ řidičky přezkoumat. Po zprávě ombudsmana úřady svůj přístup přehodnotily a pokutu zrušily.

Řidička od začátku popírala, že by druhé auto poškodila. Dokonce doložila, že odřeniny na jejím voze pocházejí z dřívější doby. Když se chtěla proti rozhodnutí magistrátu a udělené pokutě bránit, krajský úřad ale její argumenty odmítl.

Ve spise, který si ombudsman od magistrátu vyžádal, byly i fotografie obou aut. Z nich bylo patrné, že poškozené vozidlo má odřený lak v jiné výši, než auto stěžovatelky.

„Tyto rozpory již samy o sobě brání v tom, aby bylo možné bez dalšího učinit závěr o tom, že škoda vznikla právě po kontaktu s vozidlem stěžovatelky. To, že se poškození vozidel co do výšky vzájemně překrývá, není dle mého názoru dostatečným důkazem o tom, že ke střetu vozidel došlo,“ uvedl ve zprávě o šetření ombudsman Stanislav Křeček.

Úřadům vytkl, že o vině stěžovatelky rozhodly bez dostatečného zhodnocení všech důkazů. Krajský úřad výhrady ombudsmana uznal a pokutu v přezkumném řízení

 

 

 

Zdroj: Ombudsman – veřejný ochránce práv, Tisková zpráva ze dne 22.1.2024

Dostupné online: Ombudsman pomohl řidičce. Úřad ji vinil z nehody, podle důkazů ale bourat nemohla