Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Aktuality

ZPRÁVY, INFORMACE A AKTUALITY Z DĚNÍ OKOLO NÁS

Zajímá Vás, jak je na tom Vaše obec ve třídění odpadů?

Zajímá Vás, jak je na tom Vaše obec ve třídění odpadů?

Jak je na tom vaše obec v třídění odpadů? Prozradí nový datový nástroj. Jak jsou na tom jednotlivé obce s produkcí komunálního a objemného odpadu či s tříděním papíru, skla nebo kovů ukazuje nový datový nástroj, který zveřejnilo Ministerstvo životního prostředí ve...

číst více
ČNB odejmula povolení Podnikatelské družstevní záložně

ČNB odejmula povolení Podnikatelské družstevní záložně

Česká národní banka (ČNB) odejmula Podnikatelské družstevní záložně (PDZ) povolení působit jako spořitelní a úvěrní družstvo, a to pro dlouhodobě přetrvávající závažné nedostatky v činnosti. Rozhodnutí nabylo právní moci 13. ledna 2025. V návaznosti na tento krok ČNB...

číst více
Jak získat zpět peníze za nedoručené vánoční dárky

Jak získat zpět peníze za nedoručené vánoční dárky

Svátky jsou pryč, ale ne pro všechny – někteří spotřebitelé se potýkají s následky nedoručení objednaných a zaplacených dárků. Když prodejce nereaguje nebo odmítá vrátit peníze, že lze získat částku zpět i bez souhlasu podnikatele, upozorňuje Evropské spotřebitelské...

číst více
Upozornění na změny v provozu některých poraden

Upozornění na změny v provozu některých poraden

Vážení klienti, upozorňujeme na změny v termínech provozu některých poraden. Ve středu 8.ledna bude z důvodu nemoci UZAVŘENA poradna v KROMĚŘÍŽI. K dispozici vám budeme v náhradním termínu 29. ledna od 11 do 15 hodin. Poradna v HRANICÍCH, která připadla na 1. ledna,...

číst více
Jak postupovat při porušení spotřebitelských práv?

Jak postupovat při porušení spotřebitelských práv?

Pokud se setkáte s porušením vašich spotřebitelských práv, je důležité vědět, jak správně reagovat a co dělat dál. Ať už se jedná o problém s reklamací, nesprávně doručeným zbožím, nebo neuznanými nároky na vrácení peněz, vždy se dá řešit. Ve čtvrté spotřebitelské...

číst více
Spotřebitelská adventní nadílka – reklamace

Spotřebitelská adventní nadílka – reklamace

Nejen při nákupu vánočních dárků je někdy potřeba zboží reklamovat. Reklamace mají však svá pravidla daná zákonem. Ve většině případů si poradí spotřebitelé sami, přesto není na škodu si zopakovat několik základních informací. 1. Pozor na pojmy Reklamace a vrácení...

číst více