Téma: Energie-změna dodavatele, reklamace, výpověď smlouvy
Jak používat Chat:
- Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
(tím se zobrazí i další možnosti) - Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
- Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
(Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, vyplňte prosím informace v záložce „Odpovědi“) - Opište bezpečnostní kód (do pole označeného „Code“ vepíšte písmena a číslice které najdete vpravo) a zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“
Chat proběhl v úterý 24.4.2018 od 13:00 do 14:00 hodin. Nevkládejte již žádné další dotazy, nezobrazí se!
Dobrý den, koncem měsíce dubna se stěhujeme z pronajatého bytu. Stačí opsat stav plynoměru a vodoměru a elektřiny? Jak se dozvíme o vyúčtování? Prý má být koncem dubna. S majitelem nemáme dobré vztahy, nekomunikuje s námi. Katka L.
Dobrý den, s majitelem komunikujte písemně, udaje z meřičů si zapište! V dopise ho informujte o tom,že očekáváte informace o vyučtování záloh. Zákon o službách pamatuje i na případy, kdy se během rozhodného období změní příjemce služeb. Samozřejmě trvejte na zaslání řádného vyúčtování. Pokud je poskytovatel služeb v prodlení můžete na něj tlačit také hrozbou pokuty.
Prosím o radu, tatínek 80 let podepsal smlouvu na energie více dodavatelům. Do 14 dnů jsem to nestihl vypovědět. Máme ještě nějakou šanci ? Zabřeh
Dobrý den, pokud bydlíte v Zábřehu, můžete navštívit naši výjezdní poradnu ve Vašem městě, a to každý 3.čtvrtek v měsíci více na http://www.sos-msk.cz/poradny/poradny-a-jejich-provoz/, Vezměte sebou všechny dokumenty, které máte k dispozici, včetně smluv s dosavadním dodavatelem. Vypovědět můžete i po lhůtě 14dnů, která se váže na Odstoupení od smlouvy. Základní rozdíl mezi možností odstoupit od smlouvy a vypovědět ji, je ve lhůtě, ve které je možno tyto úkony učinit a také v tom, že v případě zaslání výpovědi běží 15 denní výpovědní doba a to od 1. dne následujícího měsíce po doručení výpovědi. Vypovídat se dá až do 15ti dnů… Číst dále »
Zdravím, prosím o radu, jsem důchodkyně, která si nastavila pravidelnou platbu na placení záloh za elektriku. Teď mi nesedí přijaté zálohy s vyúčtováním. Na Čezu mi řekli, že mám si upravit zálohy podle toho rozpisu na příští rok. Je to moje povinnost? Dřív jsem to platila složenkou a byl klid, protože jsem měla přehled. Konvičková Alena, Kouty
Dobrý den, opravdu by pro Vás bylo přehlednější, kdybyste si upravila platby u své banky dle nového rozpisu záloh. Protože pokud máte nastavenou částku, která je jiná, může snadno dojít při konečném součtu ke zmatkům. Radíme si zajít s novým předpisem záloh pro příští období na pobočku banky a tam Vám jejich pracovnice jistě pomůže s novým zadáním trvalého příkazu. Nebo požádat rodinného příslušníka o pomoc.
2. Chtěl jsem se zeptat mám za to, že můj vodoměr neměří správně, co mám dělat? Mám o hodně velkou spotřebu než vloni. Můžu chtít přeměření? Napsal jsem VaK dopis. Jak dlouho má čekat na odpověd?
Dobrý den, protože nesprávným měřením mohou být významně poškozeny Vaše zájmy, jste jako poškozený strana dle §11, odst. 4 zákona 505/90Sb. (O metrologii) oprávněn vyžádat si u vlastníka objektu ověření měřidla (vodoměru) a vydání osvědčení o výsledku ověření. Následně by mělo dojít i k opravě vyúčtování podle výsledku ověření. Před samotnou žádostí o ověření měřidla, doporučujeme však vyloučit další možné příčiny zvýšené spotřeby – změna počtu osob v domácnosti, nový spotřebič, protékající záchod… Je to proto, že je-li na měřidle zjištěna závada, zpravidla hradí náklady spojené s jeho přezkoušením a výměnou vlastník měřidla, není-li však závada zjištěna, hradí tyto náklady… Číst dále »
Dobrý den, příšla mi faktura za nedoplatek, ale s částkou jsem nesouhlasila. Napsala jsem reklamaci, at mi pošlou přesný výpočet. Zatím nepřišla žádná odpověd. Známý mi říkal, že ale i tak mám zaplatit fakturu aby mi nepočítali prodlení. Přece napřed počkám na odpověd a pak teprve podle toho, jak reklamace dopadne budu platit. Mám pravdu? Přelouč
Dobrý den, Váš známý má pravdu, splatnost faktury má neodkladný účinek. Po přezkoumání Vaší reklamace, pokud bude prokázáno, že je oprávněná, máte právo na vrácení přeplacené částky zpět. To znamená, že fakturu za odebranou energii musíte zaplatit, a to i když s výši fakturované částky nesouhlasíte. Pokud tak neučiníte, riskujete případné sankce. Doporučujeme fakturu zaplatit a v rámci reklamace se domáhat vrácení sporné částky. Reklamujte vždy písemně!