Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

Chat 28.2.2022

Téma:
Reklamace spotřebního zboží

Jak používat Chat:

  • Začněte tím že kliknete do pole pro napsání komentáře
  • Do pole pro komentář napište svůj dotaz nebo připomínku
  • Vyplňte pole oznčená jako „Jméno“ a „Email“
    (Jméno se zobrazí v chatu, email Ne! Pokud chcete být upozorněni emailem na odpověď na váš dotaz, klikněte na ikonu zvonku vedle tlačítka „Odeslat komentář“)
  • Teď už jen zmáčkněte tlačítko „Odeslat komentář“

Chat proběhl v pondělí 28.2.2022 od 13:00 do 14:00 a je uzavřen. Nekládejte již žádné další dotazy, nezobrazí se!

Odpovědi
upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší
Inline Feedbacks
View all comments
Sofie Merčáková
Sofie Merčáková
28.2.2022 12:50

Dobrý den,

Pracovník prodejny mi zamítl reklamaci komody s tím, že je vada způsobena mechanickým poškozením. Nic víc. To mi hlava nebere, protože jsem komodu používala zcela normálně a navíc jsem si ji ani nemontovala, protože jsem sama, tak jsem si ji nechala smontovat přímo pracovníkem prodávajícího, za což jsem zaplatila. Jak jsem si přečetla tak jsem bohužel už za zmiňovanými 6 měsíci L. Mohla bych vám poslat fotografie na kterých je patrné, o jakou vadu se jedná? Jestli byste mi mohli posoudit, zda má prodávající na takové vyjádření nárok.

SOS MaS
Admin
Reply to  Sofie Merčáková
28.2.2022 13:53

Dobrý den, prodávající samozřejmě odpovídá za vady, které se na výrobku vyskytnou v zákonné lhůtě 24 měsíců, nebo během delší lhůty tzv. záruky za jakost, kterou prodávající případně za výrobek. Prodávající neodpovídá pouze za běžné opotřebení výrobku či za vady, které si způsobil kupující či jiná osoba sám svým jednáním. Jistě chápete, že my jako nezisková poradna nejsme nijak kompetentní posuzovat na základě fotografií, čím byla vada způsobena, zda tedy prodávající za vadu odpovídá či nikoliv, zda došlo během montáže k nějakému pochybení či nikoliv. Nemůže tak činit ani žádný státní dozorový orgán. V případě zamítnuté reklamace má spotřebitel právo se obrátit… Číst dále »

Koutný Karel
Koutný Karel
28.2.2022 12:35

Dobrý den, Aktuálně problém neřeším, ale chtěl bych si ověřit zda prodejce postupoval správně. Pokud ne tak, abych byl příště chytřejší a nenechal se tak lehce odbýt. V létě jsem si koupil nový nafukovací bazén, normálně v prodejně jednoho nejmenovaného řetězce. Když jsem ho přinesl domů, tak jsem při nafukování zjistil, že je ve spoji díra a že je asi špatně svařený spoj. Chtěl jsem ho vyměnit za jiný, protože jsem ho potřeboval na léto pro děti, ale oni že mi jej vezmou do reklamace a pokud se chci koupat tak, že si můžu koupit nový, který bych si však musel znovu… Číst dále »

SOS MaS
Admin
Reply to  Koutný Karel
28.2.2022 13:43

Dobrý den, Občanský zákoník sice stanoví vyvratitelnou právní domněnku o tom, že projeví-li se vada během 6 měsíců od koupě, tak se má za to, že existovala již při převzetí, což má vliv na případné dokazování ve sporu. Spotřebitel, který reklamuje takto rychle tak má opravdu lepší postavení a může podle povahy vady žádat odpovídající řešení, tady v tomto případě i výměnu za nový bazén. Lhůty k vyřízení reklamace (odstranění závady výměnou) však i v tomto případě zůstávají zachovány. Podle § 19 Zákona o ochraně spotřebitele platí, že Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do… Číst dále »

Miloš...
Miloš...
28.2.2022 12:20

V rámci opravy plynového kotle mi servisák vyměnil termostat s tím, že byl vadný. Zaplatil jsem ho s opravou. Mám nárok na záruku 2 roky?

SOS MaS
Admin
Reply to  Miloš...
28.2.2022 13:35

Dobrý den, ano, ohledně věcí použitých k opravě má zhotovitel postavení prodávajícího. Jako byste si termostat koupil. Na samotný termostat Vám tedy běží zákonná 24 měsíční lhůta, během níž můžete reklamovat vady, které se během této doby na termostatu vyskytnou. 

Pavel Čejka
Pavel Čejka
28.2.2022 12:02

Dobrý den, jaký je rozdíl mezi tím, když chci zboží vrátit a když ho chci reklamovat? Setkal jsem se totiž s tím, že mě prodavačka v obchodě nutila podepsat reklamační protokol, ačkoliv jsem chtěl vrátit bez udání věc, kterou jsem si objednal na internetu. Šlo o hračku pro syna, jeřáb, který však nenavíjel. Usoudil jsem, že je pro mě jednodušší odstoupit od smlouvy než to reklamovat, když to bylo poškozené při dodání, ale prodavačka byla proti

SOS MaS
Admin
Reply to  Pavel Čejka
28.2.2022 13:31

Dobrý den, dáváme Vám za pravdu v tom, že pokud je zboží zakoupeno na dálku přes e-shop a spotřebitel se rozhodne od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů, je v tu chvíli nerozhodné, zda bylo zboží doručeno s vadou či nikoliv. Prodávající nemůže spotřebiteli bránit v uplatnění jeho práva na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu s odkazem na to, že poškozené zboží je nutné reklamovat. Takovouto klamavou informaci poskytnutou ve vztahu ke spotřebiteli by bylo podle našeho názoru možno považovat dokonce i za nekalou obchodní praktiku ve smyslu Zákona o ochraně spotřebitele.   Podle § 1831 Zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku (dále jen… Číst dále »

Hana Parkerová
Hana Parkerová
28.2.2022 11:33

Dobrý den, reklamovala jsem po dvou měsících od zakoupení boty. Odlepila se podrážka. Reklamace mi prodejce zamítnut s tím, že jsem si vadu způsobila sama, a to nevhodným používáním. Mohu bránit? Boty nebyly levné.

SOS MaS
Admin
Reply to  Hana Parkerová
28.2.2022 13:23

Dobrý den, je dobře, že jste napsala, po jak dlouhé době od koupě jste boty reklamovala. Je to totiž velmi důležité pro stanovení, na čí straně leží případné důkazní břemeno. Spotřebitel má lepší postavení v období prvních 6 měsíců od koupě. § 2161 Zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, mj. stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Jedná se o vyvratitelnou právní domněnku, takže v případném sporu by musel prodávající prokázat, že vada při převzetí neexistovala a že jste si skutečně vadu způsobila sama. Po uplynutí šesti… Číst dále »

Vaníčková
Vaníčková
28.2.2022 11:08

Mám již 3x opravený mixér v reklamaci během jednoho roku a zase se zkazil. Můžete mi poradit, co mám dělat? Takový výrobek, který mám více ve správě než k používání nechci.

SOS MaS
Admin
Reply to  Vaníčková
28.2.2022 13:13

Dobrý den, Práva spotřebitele v případě opakovaného výskytu vady po opravě upravuje § 2169 Zákona č. 89/2012 Sb., konkrétně v odst. 2   (2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.   Jak vidíte výše tak konkrétní počty předchozích oprav zákon přímo nestanoví. Tyto počty byly stanoveny judikaturou, ještě ke starému občanskému zákoníku. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, když se na zboží objeví… Číst dále »

Puškáč Daniel
Puškáč Daniel
28.2.2022 10:53

Reklamoval jsem pračku a přestože jsem chtěl, aby mi ji vyměnili za novou, tak mi vyměnili pouze otopné těleso. Informovali mě také, že záruka 2 roky mi nezačíná běžet znovu, ale že mi jen doběhnou dva roky od doby, kdy jsem původní zboží kupoval. Je to opravdu tak nebo mě v prodejně špatně informovali?

SOS MaS
Admin
Reply to  Puškáč Daniel
28.2.2022 13:04

Dobrý den,

Nový občanský zákoník skutečně stanovuje, v § 2169, že nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Takže prodávající resp. servis postupoval v souladu se zákonem, pokud vadu odstranil výměnou součásti. Nový občanský zákoník zároveň neobsahuje žádné ustanovení, které by v případě výměny obnovovalo původní záruku o novou dvouletou lhůtu, takže opravdu Vám dobíhá původní dvouletá záruka.