Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.


ŠMEJDI MAJÍ NOVOU FINTU – DAROVACÍ DAŇ

Organizátoři předváděcích akcí nově lákají lidi na fiktivní vysoké výhry. Z nich ale předem chtějí zaplatit darovací daň výrazně vyšší, než je hodnota výrobku, který si zákazník odnese domů.

„Říkali tomu zlatá výhra v hodnotě zboží 135 tisíc, a dotyčný že musí okamžitě zaplatit darovací daň,“ popsal svou zkušenost 87letý Vladimír z východních Čech.

Leták ve schránce ho nalákal na ochutnávku uzenin v nedalekém hotelu. Místo ochutnávky na něj ale na místě čekalo překvapení. Vyhrál prý kuchyňské nádobí za více než sto tisíc korun. Vše mělo jedinou podmínku, musel souhlasit s okamžitým zaplacením darovací daně. „Daň byla vypočtena na 50 tisíc. Všechno proběhlo rychle,“ řekl podvedený.

Odvezli ho do banky

Pod nátlakem organizátorů nakonec kývl. Protože u sebe ale neměl takovou částku, odvezli ho podvodníci do nejbližší banky. Peníze od něj chtěli v hotovosti. Fakturu ani žádný jiný doklad o zaplacení muž nedostal. Domů si odvezl zboží za pár tisíc korun.

Podle mluvčí České obchodní inspekce  Miloslavy Fléglové je finta s povinností zaplatit darovací daň v taktice šmejdů zcela nová. Firma, která podle účastníků akce vše organizovala – New Trendy Products – je ale inspektorům dobře známá.

Inspekce během prvního pololetí provedla téměř 400 kontrol předváděcích akcí. U více než poloviny z nich inspektoři zjistili porušení předpisů a rozdali pokuty za 10 miliónů korun. Šmejdi se kontrolám snaží vyhýbat tak, že nahlásí předváděcí akci, kterou pak zruší a jinde konají neohlášenou.

Zdroj: novinky.cz