Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

SDRUŽENÍ OBRANY SPOTŘEBITELŮ MORAVY A SLEZSKA, z.s. PODÁVÁ POMOCNOU RUKU SENIORŮM

 Tisková zpráva ze dne 15. 8. 2016

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. poskytuje své služby spotřebitelům již od roku 2011. V letošním roce svou pozornost primárně zaměřujeme na pomoc těm nejohroženějším skupinám spotřebitelů. Kteří to jsou? Podle zkušeností z našich poraden jsou různými formami nekalých nebo podvodných praktik ze strany prodejců ohroženi nejčastěji spotřebitelé vyššího věku.

Senioři často navštěvují naše poradny se zkreslenou představou ohledně uplatnění svých práv, bývají velmi často nepříjemně překvapeni, kolik úsilí a času musí pro obhájení svých práv vyvinout, což je v některých případech vede k tomu, že se raději se svou situací smíří a svá práva dále nehájí či je vzdají. Naším hlavním cílem v letošním roce proto je, zajistit seniorům dostatečnou pomoc a podporu při uplatňování jejich práv, která jim byla porušena v souvislosti s podvodným či manipulativním jednáním prodejců apod. Naši poradci seniorům věnují zvýšenou péči, poskytnou nejen základní informace o právní úpravě, ale pomohou se sepsáním různých podání, podnětů, upozorní na riziková ustanovení smluv atd.

Přestože se na nás spotřebitelé stále mohou obracet telefonickou či elektronickou formou, čehož hojně využívají zejména v urgentních záležitostech či z regionů, odkud mají do našich poraden daleko, stále klademe důraz na poskytování poradenství osobní formou. Starší generace osobní setkání preferuje a našim poradcům tato forma umožňuje hlubší seznámení s celým problémem, studium dokumentů, ale také možnost pochopit proč k dané situaci došlo.

A kde nás spotřebitelé najdou? Naše hlavní poradny se nacházejí v Ostravě a Bohumíně. Tyto jsou otevřeny několikrát týdně. Naši poradci však pravidelně minimálně jednou měsíčně zajíždějí také do dalších 20 měst v sedmi krajích České republiky. Síť našich poraden provozujeme ve spolupráci s jednotlivými městy tak, aby byly naše služby seniorům co nejvíce dostupné. Kontakty na jednotlivé poradny jsou k dispozici na stránkách www.sos-msk.cz

Komplikovanost následného vymáhání práv ze smluv uzavřených některým ze způsobů, které považujeme za potenciálně rizikové, jako jsou smlouvy uzavírané po telefonu, při podomním prodeji či na prezentačních akcích, nás vede k myšlence prevence. Spotřebitel, který je obezřetný a nevýhodnou smlouvu neuzavře, se nemusí následně komplikovaně domáhat svých práv. Významnou část aktivit projektu proto tvoří preventivní akce – přednášky a besedy se seniory a zdravotně handicapované občany, v rámci nichž bude účastníkům představena problematika kriminality páchané na seniorech, zahrnující motivy pachatelů, scénáře pachatelů, formy nátlaku a manipulace, včetně návodů, jak se v obdobných situacích zachovat, jak tlakům odolávat, a na koho se obracet s žádostí o akutní či následnou pomoc. V druhé polovině roku 2016 plánujeme uspořádat minimálně 20 vzdělávacích akcí pro seniory. Navštívíme seniory např. v Českém Těšíně, Bohumíně, Pardubicích, Děčíně, Liberci, Frýdlantu, České Lípě, Mohelnici, Hranicích, Šternberku, Zábřehu, Českých Budějovicích, Chocni, Valašském Meziříčí, Ostravě, Frýdku-Místku atd.

Tím ale nabídka našich služeb pro seniory nekončí. Zajímavé informace naleznou nejen senioři, ale také jejich rodinní příslušníci, či lidé, kteří se seniory pracují či o ně pečují, na webových stránkách www.neotvirejte.cz. Cílem této webové prezentace je zvýšení úrovně informovanosti veřejnosti o trestné činnosti páchané na seniorech, o nekalých praktikách na ně zaměřených, o způsobech předcházení a základní míře nutné obezřetnosti, kterou je potřeba zachovat v běžném životě seniorů. Webové stránky poskytují základní informace o právech seniorů poškozených nekalými obchodními a jinými praktikami, právech seniorů, kteří se stali obětí trestné činnosti, a v neposlední řadě informace o institucích a subjektech, které v těžkých životních situacích poskytují odbornou pomoc.

Veškeré naše služby a aktivity jsou poskytovány a nabízeny seniorům a zdravotně handicapovaným občanům bezplatně, což by nebylo možné bez finanční podpory státu, krajů i jednotlivých měst. Za podporu moc děkujeme!

Projekt je v roce 2016 spolufinancován ze státního rozpočtu prostřednictvím dotačního programu na  Podporu veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Ministerstva práce a sociálních věcí, finančně jej podpořil také Olomoucký, Liberecký a Pardubický kraj. Města Český Těšín, Bohumín, Frýdek-Místek, Valašské Meziříčí, Frenštát pod Radhoštěm a Rožnov pod Radhoštěm finančně podporují vzdělávací a preventivní aktivity pro své občany.

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Marcela Reichelová, předsedkyně
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je nezávislý, neziskový spolekí, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého a Jihočeského kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

 Sídlo :

Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Poradní dny :

Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 – 17 hodin, Čt: 9 – 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Čt: 14 – 16 hodin, každý druhý a čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 605 801 362, 723 692 166
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.554 706 276, 723 692 166
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773 901 773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 581 828 560-1
Přerov : St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 773 901 773
Jeseník: St: 13 – 17 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 772 623 536
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 773 901 773
Otrokovice: St: 13 – 17 hodin –po předcházející tel. dohodě, tel. 773 901 773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel.572 525 655,773 901 773
Rožnov p.R.: Čt.12 – 16 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 571 661 111, 773 901 773
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel.571 674 516
Křtiny: St: 16 – 18 hodin – první a třetí pátek v měsíci, tel. 516 439 080
Pardubice: Čt.: 13 – 17 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.723 692 166, 466 335 630
Choceň: St: 12. – 16 hodin, – každou první středu v měsíci, tel. 606 382 280
Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607 921 290
Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405, 773 772 683
České Budějovice: Čt: 13 – 16 hodin každý čtvrtek v měsíci, tel. 607 920 869, 386 360 262
Praha: po předcházející telefonické objednávce, tel. 606 382 280

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz

 

logo_smalllogompsv-bm-sm    ol-kraj