SOS MaS, z.s. – JAK POSTUPOVAT PŘI UPLATNĚNÍ NÁROKŮ Z VAD ZÁJEZDU
Tisková zpráva ze dne 30.6. 2015
Léto už je tady a s ním blížící se čas dovolených. Z dovolených se začali vracet první nespokojení spotřebitelé a poradci Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. tak zaznamenali zvýšený počet dotazů týkajících se uplatnění nároků z vad zájezdů – reklamací apod.
První problémy mohou nastat již v době nákupu zájezdu. Většinou zájezd kupujeme osobně v cestovní kanceláři, ale řada z Vás čím dál tím více využívá možnosti zakoupení zájezdu přes internet. SOS MaS, z.s. upozorňuje spotřebitele, že na rozdíl od jiných smluv takto uzavřených, NELZE od smlouvy o zájezdu odstoupit ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodů!
Nejčastější dotazy však směřují k reklamacím. Nejdříve je nutno spotřebitelům připomenout, že vady zájezdu musí reklamovat nejpozději do 1 měsíce od skončení zájezdu!
Pokud nejste spokojeni s kvalitou ubytování nebo pokoje, měli byste se nejdříve obrátit na recepci hotelu či jeho vedení a žádat vysvětlení případně výměnu za pokoj nový. V případě, že nedojde k okamžité nápravě, je nutné kontaktovat delegáta, který Vám byl přidělen a sepsat protokol o vadách zájezdu, přesně specifikovat povahu vad s návrhem, jak vzniklou situaci řešit. Protokol by měl být datován a podepsán delegátem. Pokud pořadatel zájezdu neodstraní vady zájezdu v přiměřené lhůtě, kterou mu určíte Vy, můžete si sjednat nápravu sám. Náklady, které budou s tím spojené, musíte žádat po pořadateli nejpozději do 1 měsíce od skončení zájezdu.
Jestliže nedojde k nápravě přímo na místě během zájezdu, je nutné pořídit důkazy, které potvrdí oprávněnost reklamace. Těmito důkazy mohou být protokol o vadách zájezdu, fotografie, videozáznamy veškerých nedostatků zájezdu např. špinavé stoly, hmyz na pokojích, plíseň apod. či svědectví ostatních účastníků zájezdu (doporučujeme si mezi nimi předat kontaktní údaje, abyste měli větší možnost prokázat oprávněnost své reklamace)
Po příjezdu domů by měli spotřebitelé uplatnit reklamaci u pořadatele nebo u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala (cestovní agentura). K reklamaci by měli přiložit podklady prokazující oprávněnost reklamace (protokol o vadách, fotografie…). Pořadatel zájezdu je povinen vyřídit reklamaci v zákonné lhůtě 30 dní a o jejím výsledku zákazníka informovat.
Dovolená je pro většinu z nás zdrojem odpočinku a energie po náročném pracovním roce. Těšíme se na ni a chceme si ji užít a právě vady zájezdů či porušení povinností mohou způsobit komplikace a stres, které se odrazí na kvalitě zážitků z dovolené. V případě, že dojde k porušení povinností, za něž CK odpovídá, máte právo nejen na náhradu škody na majetku, ale také náhradu za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pro inspiraci o tom, jaká výše náhrady by to mohla být, slouží tzv. frankfurtská tabulka, kterou můžete nalézt na stránkách Evropského spotřebitelského centra http://www.evropskyspotrebitel.cz/.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz
Marcela Reichelová, předsedkyně,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého a Jihočeského kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.
Sídlo :
Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz
Poradní dny :
Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 – 17 hodin, Čt: 9 – 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel. 605 801 362
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270Bruntál : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.554 706 276, 723 692 166
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel.723 692 166
Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773 901 773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 581 828 560-1
Přerov : St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 773 901 773
Jeseník: St: 13.00 – 17.00 – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 772 623 536
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 773 901 773
Otrokovice: St: 13 – 17 hodin –po předcházející tel. dohodě, tel.773 901 773
Uherské Hradiště: St.13.00 – 17.00 hodin každou třetí středu v měsíci, tel.572 525 655,773 901 773
Valašské Meziříčí: St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 571 674 516
Křtiny: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 516 439 080
Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607 921 290
Děčín: Út: 13.00 – 17.00 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405, 773 772 683
České Budějovice: Čt: 13.00 – 16.00 hodin každý čtvrtek v měsíci, tel. 607 920 869, 386 360 262
Praha: po předcházející telefonické objednávce, tel. 606 382 280
E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz