Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

SOS MaS, z.s. A PORADENSTVÍ V OBLASTI SOUVISEJÍCÍ S BYDLENÍM

 Tisková zpráva ze dne 8.6. 2015

„Firma, která měla zajistit rekonstrukci mého bytu, neprovedla vše tak, jak jsme se domluvili, co mohu požadovat?“, „Mám podezření, že jsem byl při uzavírání smlouvy o přechodu k jinému dodavateli elektřiny oklamán a rád bych zůstal u svého původního dodavatele, jak mám postupovat?“, „Kdy mohu požadovat slevu z nájmu. Může mě pronajímatel vystěhovat?“, „Mám nárok na vrácení kauce, kterou jsem složil u pronajímatele?“ I takto vypadají dotazy spotřebitelů, kteří se obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s.

SOS MaS, z. s. dlouhodobě zaznamenává nárůst spotřebitelských dotazů souvisejících nějakým způsobem s bydlením. Nejmarkantnější nárůst dotazů sledujeme v oblasti spotřeby energií, kde se jedná nejen o reklamace vyúčtování, ale také o problematiku obchodních podmínek energetických společností, nekalých praktik při změně dodavatele energií, rozúčtování v rámci bytových domů… Tento nárůst bezpochyby souvisí mj. také s uvolněním trhu s energiemi.

Není však výjimkou, že se na naše poradny obracejí spotřebitelé, kteří chtějí řešit své problémy také z jiných oblastí souvisejících s bydlením, ať už se jedná o koupi, výstavbu či rekonstrukci vlastní nemovitosti, nebo problematiku vztahů mezi pronajímatelem a nájemcem
Poměrně často řešíme také dotazy související s poskytováním služeb realitních kanceláří.

Je to již téměř rok a půl od účinnosti Nového občanského zákoníku. Přestože je to poměrně dlouhá doba, řada podnikatelů a pronajímatelů stále novou úpravu ve svých smlouvách nereflektuje. Povědomí spotřebitelů a nájemníků o právech a povinnostech, které jim nová úprava dává a stanoví, také stále není ideální. Přitom platí, že kdo si není vědom svých práv, není schopen je ani účinně uplatňovat.

Tyto okolnosti nás dovedly k myšlence rozšíření oblasti našeho působení a mimo jiné i díky finanční podpoře ze strany Ministerstva pro místní rozvoj můžeme poskytovat naše poradenské služby také ve výše uvedených oblastech.

Emailové dotazy je možno směřovat na náš poradenský email: poradna@sos-msk.cz. Telefonické poradenství poskytujeme ve všední dny v době od 9.00 do 17.00 hodin na telefonním čísle 608 722 582. Spotřebitelé se s dotazy souvisejícími s problematikou bydlení mohou obrátit také na kteroukoliv z našich bezplatných osobních poraden (kontakty jsou dostupné na našich webových stránkách www.sos-msk.cz). Složitější dotazy jsou vždy konzultovány s právním oddělením SOS MaS, z. s. Všechny naše rady a informace mají povahu doporučení, a je jen na tazateli, jakým způsobem podané informace využije.

Ptát se odborníků můžete také v rámci vyhlášených Chatových okének prostřednictvím našich webových stránek. Nejbližší chat na aktuální téma Energie se uskuteční 30. června 2015 od 13:00 do 14:00 hod., ale své dotazy můžete vkládat i v předstihu. Spotřebitelé a nájemci naleznou v druhé polovině roku řadu užitečných informací také na nově vydaných letácích a na našich webových stránkách.

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz

Marcela Reichelová, předsedkyně,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Jihomoravského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého a Jihočeského kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA
Tel./fax : 596 111 252, 606 832 280
E-mail: ostrava@sos-msk.cz

Poradní dny :

Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 – 17 hodin, Čt: 9 – 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel. 605 801 362
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.
554 706 276, 723 692 166
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek : St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel.723 692 166
Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773 901 773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 581 828 560-1
Přerov : St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 773 901 773
Jeseník: St: 13.00 – 17.00 – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 772 623 536
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 773 901 773
Otrokovice: St: 13 – 17 hodin po předcházející tel. dohodě, tel.773 901 773
Uherské Hradiště: St.13.00 – 17.00 hodin každou třetí středu v měsíci, tel.572 525 655,773 901 773
Valašské Meziříčí: St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 571 674 516
Křtiny: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 516 439 080
Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607 921 290
Děčín: Út: 13.00 – 17.00 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405, 773 772 683
České Budějovice: Čt: 13.00 – 16.00 hodin každý čtvrtek v měsíci, tel. 607 920 869, 386 360 262
Praha: po předcházející telefonické objednávce, tel. 606 382 280

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz

SOS_1