Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

 

ZÁJEM O OSOBNÍ ODBĚR ZBOŽÍ MEZI ZÁKAZNÍKY E-SHOPŮ STÁLE ROSTE

Češi si stále častěji vyzvedávají zboží objednané přes internet na výdejních místech. Osobní odběr je fenoménem letošního roku. Podíl zákazníků, kteří si pro zakoupené zboží dojdou do prodejny či na výdejní místo, je letos v průměru 33 procent. V Česku je již přes 1300 výdejních míst určených pro osobní odběr zboží, mimo vlastní pobočky e-shopů. Na konferenci ShopRoku to řekl obchodní ředitel portálu Uloženka.cz Karel Pěnka.

Hlavním důvodem popularity tohoto způsobu doručení zakoupeného zboží je nízká cena. „Osobní odběr představuje nejlevnější způsob dopravy zboží k zákazníkovi. Zákazník je svým pánem, zboží si může vyzvednout, kdy chce,“ uvedl Pěnka.

V České republice funguje zhruba 1350 výdejních míst, které provozují např. Geis Point, Uloženka, Zásilkovna, PPL Partner či Poštomaty. Například na Slovensku je výdejních míst zhruba 200. Na pobočkách Uloženky si v loňském roce zákazníci vyzvedli měsíčně v průměru 35.000 objednávek, v letošním roce to podle Pěnky bude již 80.000.

Například v e-shopu CZC.cz si ale osobní odběr zboží volí již 80 procent zákazníků. Na Kasa.cz je to 60 procent. „Internetovým obchodům, které zavedly osobní odběr stoupl počet objednávek v průměru o 15 procent,“ uvedl Pěnka.

Obrat českých e-shopů letos překročí hranici 67 miliard korun. Útraty Čechů na internetu se tak meziročně zvýší o 16 procent, vyplývá z odhadu Heureka.cz. Internetový prodej se na celkovém maloobchodním obratu podílí 6,6 procenty.

Zdroj: denik.cz – ČTK