Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

608 722 582

Logo SOS MaS
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.

NA REKLAMACI UŽ NOVĚ NEBUDETE MÍT 30 DNŮ

Cestovním kancelářím se od začátku července změnily některé povinnosti. V neděli 1. července 2018 totiž nabyla účinnosti novela zákona 159/1999 Sb. a také novela občanského zákoníku, které přinášejí řadu změn nejen v oblasti cestovního ruchu. Informovala o tom Asociace českých cestovních kanceláři a agentur.

Cestovní kanceláře mají nově povinnost předat klientovi před uzavřením smlouvy standardizovaný formulář s informacemi, zda se jedná o zájezd nebo spojené cestovní služby a o způsobu právní ochrany zákazníka, vysvětluje prezident Asociace českých cestovních kanceláři a agentur Roman Škrabánek.

Formulář navíc musíte vidět dříve, než provedete závaznou objednávku nebo uzavřete smlouvu. Ve formuláři musí být jasně uvedeno, zda se jedná o zájezd nebo o spojené cestovní služby. Podrobnější informace k zájezdu jako je například čas nebo místo odjezdu budou součástí Potvrzení o zájezdu.

Kromě toho došlo i ke změně definice samotného zájezdu, kterým se rozumí kombinace alespoň dvou typů cestovních služeb pro účely téže cesty nebo pobytu. Zájezdem se chápe i zapůjčení motorového vozidla, prohlídka s průvodcem anebo okružní plavby a potápění, to vše v kombinaci s pobytem. Vaše ochrana coby zákazníka se rozšiřuje i na spojené cestovní služby, které jsou novým produktem cestovního ruchu a mohou je zprostředkovávat pouze cestovní kanceláře s příslušným živnostenským oprávněním. Na změnách v legislativě vydělají ale i samotné cestovní kanceláře. V případě reklamace zákazníci již nebudou moci využít třicetidenní lhůty. Namísto toho budou muset zájezd reklamovat bez zbytečného odkladu, doplňuje prorektorka VŠO Iveta Hamarneh.

Zdroj: mesec.cz